A színek és az arculat energiája a Te üzleted tekintetében


Hamarosan elindul az őszi tanfolyam szezon, mint ilyenkor mindig jellemzően mindenki tervezget.

Még, ha az ősz az elmúlást is szimbolizálja, ugyanakkor lehetőséget teremthet a megújulásra, új szolgáltatások bevezetésére.

Vagy valami teljesen új dolog kezdetére. Nagyon sok megkeresés érkezik hozzánk is frissen végzett kozmetikusoktól, hogy szeretnének elindulni a szakmában. De elindulni könnyű, de vajon JÓL elindulni is könnyű?

Erről szeretnék most Veletek néhány dolgot megosztani. Nálunk, az LbN Hungarynél szinte egyedülállóan elmondható, hogy tanulóinkat amíg arra igényük van egyengetjük az úton. Örömmel segítjük és támogatjuk őket teljesen ingyen is, ha erre vonatkozó igényüket jelzik felénk.

Az első és legfontosabb dolog, amiről most én is írok Nektek az maga az arculat.

Az arculatod, a márkád, az üzleted, a szellemed megfelelő üzenete jövőbeni Vendégeid számára!

Tisztában vagyok vele, hogy sokszor a büdzsé az, ami egy kezdő életében gátat szabhat annak, hogy megfelelő arculatot tervezzen magának.

Mindenek előtt szeretnék a színekre hangsúlyt fektetni. Miért is fontos, hogy válassz a márkádnak/üzletednek/logódnak/környezetednek egy színt! Egy vállalkozás elindításakor, egy márka megtervezésekor vétek lenne nem kihasználni a színek pszichológiai hatását! A világ, melyben élünk is színes. El kell döntened, hogy mi az amit üzenni szeretnél az arculatod szín vagy szín kombináció választásával.

Engedd meg, hogy saját magam példáját hozzam fel Neked, ha már olvastál vagy hallottál rólam vagy a márkámról akkor, ha a színről kérdezlek elsőként azt gondolom az arany lesz az ami rólam és a márkámról eszedbe fog jutni. Ha tovább gondolkozol akkor az arany szín mellé társítani fogod a feketét is. És nekem ez vagy a márkámnak tudod miért jó? Azontúl, hogy társítasz nekem egy színt társítani fogsz hozzá egy üzenetet is…

Mit üzen Neked a fekete-arany kombináció?

Az eleganciát, a luxus életérzését…Ugye?

Vizsgáljuk meg részletesebben.

Erős és bátor vállalkozás volt részemről a feketét választani. Tudod miért? Mert az európai kultúrában a fekete a szigor, a rejtély és a gyász színe. Mind azontúl pedig vitathatatlanul az elegancia színe is. Kemény szín, de feltétel nélkül tiszteletet és erőt parancsoló. A fekete talán az egyetlen olyan szín, mely mellé bármilyen színt társítva sugározhatod az arculatod hangsúlyosságát, komolyságát és annak eleganciáját.

Én emellé az arany színt választva szerettem volna érzékeltetni a termékek, az eszközök vagy akár a szolgáltatások luxus hangulatát. Ezt felmérések is igazolják, hogy az arany  a legnépszerűbb szín, melyet termékek csomagolásánál használnak abban az esetben, ha luxus hangulatot szeretnének adni egy terméknek. Korábban is, de ma már még inkább tudatosan tervezek bármiről is legyen szó, ami a márkámmal kapcsolatos. Mindig, minden tervezés során megjelenik az arany és a fekete. Ez amolyan védjegye egy-egy termékemnek vagy szolgáltatásomnak. Vétek lenne a luxus és az elegancia érzését egy zöldhöz, kékhez, rózsaszínhez ne adj Isten sárgához társítani!

Egy egyszerű példa… Nem kell tudnod a telefonszámom előhívóját ahhoz, hogy ha azt mondom, hogy a piroshoz, a kékhez vagy a magentához tartozom. Minden bizonnyal tudni fogod azt, hogy melyik mobil szolgáltató mellett tettem le a voksomat. Érted már? Ki sem kell mondanod egy adott témakörön belül a márka nevét, elég, ha színt társítva hozzá jellemzed azt. Tehát azt gondolom hibát követ el az, aki a kéket a 30-as előhívóhoz társítja. Mint, ahogy a 30-as előhívós cég sem fogja használni a kék vagy a piros színt termékei vagy szolgáltatásai piacra vezetése során.

Ha Pillás vagy, vagy bármilyen pillás közösség vagy csoport tagja vagy a social média felületen és azt mondják Neked, hogy kék-fehér-szürke Te tudni fogod, hogy kire gondolj. Butaság lenne bárkinek is a kéket, mint színt felhasználnia a brand építése vagy a további folyamatok során. Hiszen azontúl, hogy értelmetlen még tiszteletlen is.

Ezzel most arra szerettem volna rámutatni, hogy azért mert Ibolya 3 utcával arrébb zöldre és barnára tervezte meg az arculatát és a kozmetikáját és Ibolyának sok a Vendége Te ne legyél zöld és barna!

Tervezd meg, álmodd meg, hogy mi az, ami Téged a legjobban jellemez. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy kiket szeretnél megcélozni? Milyen vendégkört szeretnél magadénak tudni?

Fiatalokat? Ez nem feltétlen rossz leírás. Velük értesz szót, velük lesz majd közös témád. Akkor mindenképpen egy olyan arculati színkombinációban gondolkodj, ami fiatalos, lendületes egy olyan életérzést hoz magával, ami a fentieket képes leírni. Legyen az a sárga, rózsaszín, türkiz, de egy olyan arculat, mely mellett jó ideig kitartva építed majd a saját brandedet.

Szeretnél egy nyugodtabb, relaxálóbb, meditatív életérzést átadni a Vendégeidnek, akkor a zöld és annak minden árnyalata amiben érdemes gondolkoznod.

A minap az egyik Vendégem mesélte, hogy a Testvére egy új üzletet fog nyitni, hozzá teszem az ilyen témák mindig kíváncsisággal töltenek el. Érdekesség annyi, hogy ő egy meditatív szellemű, lelket melengető tevékenységet folytatva a menta szín mellett voksolt. Ami tökéletes választás, mert egy olyan környezetet egy olyan életérzést képes teremteni, ami tökéletesen illik az Ő profiljába. Ez a szín az, ami vitathatatlanul a harmónia és a kiegyensúlyozottság színe.

Engedd meg, hogy megemlítsem az újonnan forradalmat teremtő rose-gold színt. Tökéletes és ideális választás lehet egy olyan arculat számára, ami egy igazán romantikus és nőies vonalat hivatott képviselni. Számomra ez a szín az, ami minden tekintetben alkalmazva képes egy előkelő megjelenést varázsolni. Érdemes benne dolgoznod, ha a szépségszalonod vagy a márkád megtervezésében gondolkozol. De ugyanakkor szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy ha ezt a színt választod ne hagyd soha cserben! Mindenkor tarts ki ennek a színnek az üzenete mellett és semmiképpen sem adj le ebből.

Van egy Hölgy, LbN Referenciaszalon tag. Egy igazi innovatív Szakember. Közvetlenül nem én vagyok a mentora, hanem az egyik LbN Hungary Partner. Én ilyenkor mindig kivonom magam, nem szólok bele, nem látom el jó tanácsokkal, csupán a fejlődését lesem nap, mint nap. Ő volt, aki a rose gold színt választotta arculatának színeként. És minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy abszolút jellemzi a Hölgy fiatalos lendületét, sugallja folyamatos megújulását. Ugyanakkor jelezve azt, hogy mégis jobb és több az, amit idővel ebből képes majd kihozni.

Ha már eddig elolvastad soraimat engedd meg, hogy köszönetet mondjak Neked. Első sorban nem azért, mert érdekel, amit mondani akarok, hanem mert jelentőséget tulajdonítasz saját és vállalkozásod fejlődésének.

Még három színt szeretnék említeni...

Az egyik a lila, tőlem távol áll ugyan, de nem mehetünk el mellete, hiszen ha csak kedvenc csokinkra gondolunk vagy arra az alkalmazásra, melyet nap, mint nap használunk kommunikációra már nem volt hiába alkalmazni ezt a színt marketing tekintetében. Jellemzés szerint ez az egyik legszexibb szín, ám mégsem gyakori. Erőteljes ugyanakkor a bölcsességgel és a sikerrel társítható!

A második a fehér… Nem mehetsz el mellette, ha kozmetikai szakemberként tevékenykedsz

Ez talán az egyetlen szín, mely hivatott a tisztaságot jelképezni. Mindenképpen pozitív érzelmeket képes adni. Ezért is lehet jó választás akár a fekete helyett is.

És nem utolsó sorban az ezüst, vagy a szürke fényességében….

Semlegesség, komolyság, és mindezeken túl a bölcsesség… Azt gondolom a legtöbbet alkalmazott szín például az autó iparban. Szintén az elegancia megtestesítője.

 

Ha elolvastad mind azontúl, hogy hálával és köszönettel tartozom büszkeséggel is tölt el, hogy bizalmat szavazva adtál a véleményemre.

Ne félj segítséget kérni, ne félj a segítséget elfogadni. Bízz magadban. A siker Benned van!